Sprawdzamy usługi

Dodane: 19-03-2017 05:51
Sprawdzamy usługi tajny klient

Interpretacja wyników badań tajemniczych klientów

Tajemniczy klienci przeprowadzają różnego rodzaju badania ankietowe podczas swojej wizyty w ocenianym sklepie. Oczywiście robią to w taki sposób, aby osoby przez nie badane nie zorientowały się, że uczestniczą w badaniu. Dlatego tajemniczy klienci mogą posiadać przy sobie na przykład telefony z funkcją nagrywania.

Po przeprowadzaniu badań składają oni raporty i sprawozdania, które czasami wysyłane są do pracodawcy drogą internetową, a innym razem omawiane podczas osobistego z nim spotkania. Następnie poddawane są one interpretacji, na podstawie której zleceniodawcy wykonywanych badań starają się poprawić coś w jakości swoich usług. Dzięki temu mogą pozostawać konkurencyjni lub poprawić coś w jakości swojej pracy.


Encyklopedia, hasło; badania marketingowe

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.

Użyteczność badań marketingowych
Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe


Miejsca przeprowadzania mystery shoppingu

Mystery shopping to inaczej realizowanie jakichś zakupów w sklepie przez osoby do tego wyznaczone, które na podstawie tego, w jaki sposób zostały obsłużone dokonują jego oceny. Dlatego prowadzeniem mystery shoppingu zajmują się osoby dobrze znające się na marketingu sklepowym, a jednocześnie orientujące się w tym, jaką jakość powinny posiadać określone produkty. Dlatego miejsca przeprowadzania mystery shoppingu są bardzo różne.

Może być on przeprowadzany w praktycznie każdym sklepie, wszystko zależy jedynie od tego, jakiego rodzaju sklep jest aktualnie monitorowany. Trzeba przyznać, że fachowo przeprowadzony mystery shopping potrafi dostarczyć wielu informacji na temat jakości usług wykonywanych w konkretnym sklepie.