Serwisowanie pojazdów spalinowych

samodzielnie lub oddać auto do mechanika, ale najważniejszy jest wybór odpowiednich części zamiennych, które przywrócą mu sprawność. Podczas ich wybierania warto oczywiście kierować się tym, by pasowały do danego modelu, ale opróc

Dodane: 04-08-2016 19:45
Serwisowanie pojazdów spalinowych

Które części do samochodu będą odpowiednie?

Jeśli nasz samochód uległ awarii, powinniśmy jak najszybciej podjąć działania w celu jego naprawy. Możemy przeprowadzić ją samodzielnie lub oddać auto do mechanika, ale najważniejszy jest wybór odpowiednich części zamiennych, które przywrócą mu sprawność. Podczas ich wybierania warto oczywiście kierować się tym, by pasowały do danego modelu, ale oprócz tego bardzo ważne jest także to, by były to produkty najwyższej jakości, dobrych producentów, którzy zapewnią nam ich wytrzymałość. Nie warto przy tym oszczędzać, ponieważ może się okazać, że zakupiona część będzie wadliwa lub popsuje się po bardzo krótkim czasie używania. Do zakupu części warto podchodzić odpowiedzialnie.


Dlaczego korzystanie z serwisu będzie dobrym pomysłem?

Samodzielne naprawy wymagają dużej wiedzy oraz umiejętności, które zdobyć można w konkretnych szkołach lub na kursach. Nie każdy z nas może poszczycić się takimi kwalifikacjami, więc jeśli nasz samochód ulegnie awarii, powinniśmy zdecydowanie zastanowić się czy będziemy w stanie poradzić sobie z tym na własną rękę. Jeśli nie jesteśmy pewni naszych umiejętności, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie oddanie auta do specjalnego warsztatu, w którym zajmą się nim specjaliści. W ten sposób zyskamy pewność, że został on powierzony prawdziwym fachowcom i unikniemy zbędnych problemów. Zawsze warto być uważnym, ponieważ często samochód to nasze narzędzie pracy, bez którego trudno będzie nam wykonywać podstawowe obowiązki.


Mieszanka paliwowo-powietrzna

Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi być paliwo intensywnie parujące w układzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika. Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej. Do stosowanych paliw należą m.in:

benzyna
benzyna bezołowiowa
etylina
LPG - gaz płynny
CNG - sprężony gaz ziemny
metanol
alkohol etylowy (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn)
Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale. Zbyt mała ilość powietrza sprawia, że mieszanka staje się zbyt bogata - sprawność silnika maleje, spalanie jest niezupełne, wzrasta stężenie tlenku węgla w spalinach1. Zbyt duży stosunek powietrza do paliwa powoduje zubożenie mieszanki, co skutkuje rozciągnięciem spalania w czasie do suwu rozprężania1.

Silnik może być zasilany w paliwo poprzez: gaźnik, wtrysk paliwa (bezpośredni lub pośredni; jedno- lub wielopunktowy) oraz mieszalnik gazu1. Paliwo przed dotarciem do komory spalania musi zostać rozpylone w powietrzu1.

Silnik iskrowy może być zbudowany w układzie silnika dwusuwowego, jak i w układzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw. silnik Wankla z obrotowym tłokiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany. Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym